Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-19, 10:11   #24
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.210
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Heldigvis påvirkes ikke lønn av hvor mye eller lite skatt man betaler, det kan ikke være arbeidsgiver som skal tjene på ordninger med skattefritak. Så skatt eller ikke er helt irrelevant.

Det er ikke snakk om hvor mye eller lite skatt man betaler, men om man i det hele tatt betaler skatt. Betaling for en tjeneste består vanligvis av tre deler: Betalingen til den ansatte, skatten den ansatte må betale samt arbeidsgiveravgift. Dette sier noe om hvilket nivå lønnen må være på.

For oppdrag i tilknytning til eget hjem er det en spesialregel som tilsier at man for hver person kan betale opptil 6000 kroner uten at dette anses som skattbar inntekt eller inntekt som det må betales arbeidsgiveravgift for.

For meg er det opplagt at dette betyr at man da kan ta en mindre timespris for dette oppdraget enn man kunne gjort om man måtte betale både skatt og arbeidsgiveravgift. Selvsagt er dette noe både arbeidstaker og arbeidsgiver kan tjene på?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat