Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-16, 21:17   #56
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Fordi blomstene i hagen kommer penere frem da, hagemøbler og alt det grønne kommer mer til sin rett. Rødt tar mye oppmerksomhet og huset er ikke estetisk vakkert i seg selv. Å si at verden blir grå hvis alle maler husene sine grå synes jeg er å overdrive kraftig. I allefall her jeg bor er det mye annet som gir farge store deler av året. Også fordi jeg liker grått, derfor. Dessverre blir det noen år til huset må males på nytt og vi kan bytte farge.

Dette er samme grunn som jeg har, bare at jeg ikke liker grått noe særlig. På vårt hus er det likevel det beste valget, og det står godt mot stein og skog og blomster. Jeg har sett bilder av huset som brunt og rødt også, og da så det nokså malplassert ut.

Naboene har hvite, brune, oker og rød hus, og de aller fleste passer godt til omgivelsene. (Oker er finest med rødt tak til, synes jeg, og heldigvis har min aller nærmeste nabo den kombinasjonen. Det er så fint mot grønnsværet bak, og enda finere når høstfargene kommer. )

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat