Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 22:51   #15
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

ORG - det står ikke noe om det på posten.se.

Dette ordner du best selv. Jeg har ikke funnet noen grunn til å sjekke hva posten.se sier, det er ikke jeg som skal ha poste restante. Ville bare nevne hva jeg VET utredes, og be deg sjekke tilstand for hva som hadde skjedd/var planlagt å skje , så du ikke brente deg på noen måte om det kunne unngås .

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg satser på at det går greit. Vogna og greiene til kommer i flere porsjoner og om man tar vogna for seg og de andre for seg så er det fint under døgngrensa også siden vi er to personer. (Vi skal bare overnatte en natt.)

Tollreglene er klare: Så lenge ting \"hører naturlig sammen\" kan de ikke deles på to personers tollkvote. OM dette \"hører naturlig sammen\" eller ikke er det tolleren, ikke jeg som har siste ordet om, og jeg vet jo heller ikke hva \"greiene til\" er. Men vær OBS på at tollere kan være VELDIG firkantet her, særlig om man kjører på grønt og blir oppdaget, og at det alltid er en selv som skal bevise (om tolleren ber om det) AT man har 24 timers fravær, ikke tolleren som skal motbevise det.

Men, igjen: Dette er deres sak, og deres problem. Jeg bare legger frem det jeg kjenner til som er relevant å ta med i vurderingen.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat