Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-17, 11:15   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For lite flisespikking i norsk skole?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg sa ellers ikke at man forventer mer av lærere, jeg sier at, jeg tror, man legger mer merke til skrivefeil i brev fra skolen enn i brev fra rørleggeren. Ellers er jeg selvsagt helt enig med deg i det du skriver, jeg sier jo at man må få andre til å korrekturlese om man ikke ikke er sikker på norsk rettskriving selv. Alle offisielle skriv, det være seg fra utdanningsinstitusjoner (spesielt) sykehus, NAV etc. bør så absolutt være feilfrie.

Jeg er motsatt. Jeg forventer mer av lærere (og offentlig ansatte generelt) enn av rørleggeren. Men jeg legger like godt merke til det uansett. Jeg greier ikke å ikke legge merke til skrivefeil. Men mitt inntrykk fra den eneste skolen (men tross alt en rekke ulike lærere) jeg har erfaring med, er at lærerne kan rettskriving. Men det er mulig vi bare har vært heldige, eller at akkurat denne skolen fokuserer spesielt på dette.

Skrivene fra barnehagen mine unger gikk i var også ok, muligens på grunn av relativt høy alder på ped.leder, så de gjorde seg ferdig med skolen før det glade nittitall da alt skulle lekes inn, og deretter perioden da retteprogrammet til Word rødstreket alle sammensatte ord.

Men jeg jobbet en periode som vikar i ulike barnehager, så jeg så at det varierte veldig rundt om. Det var mye "tur dag" med "pølse grilling" på en av dem i alle fall.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-10-17 kl 11:28.
My er ikke aktiv   Svar med sitat