Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-18, 22:18   #35
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, men vi driver ikke et restaurantkjøkken, og om det er slik at det er umlig å få teflonpanner til å vare mer enn to år av gangen så dropper jeg dem, rett og slett. Jeg greide meg fint uten intil for få år siden. Teflonbelegget inneholder jo blant annet fluor, som ikke er bare-bare å hive heller.

Men seff, det er SÅ digg med slippbelegg, så jeg vil jo helst finne en panne det går an å bruke over tid.

Jeg tror ikke Pannen Med Slippbelegg som Varer Evig fins.
Herrefader så mange jeg har hatt, dyre, billige, dobbeltslått belegg, kjendiskokkepanner, You name it og jeg har sikkert hatt de.
Min påstand er at slippbelegg ikke er motstandsdyktig nok over tid, og uansett om du er forsiktig med temp og skarpe redskaper osv så ryker de etter et par-tre år uansett.
Jeg anbefaler å ha ei god panne i stål i tillegg til støpejernspanna. Den slipper lettere enn støpejern, tåler mye mer juling enn slippbelegg og varer ca evig. Du kan velge mellom rustfritt stål og karbonstål, rustfritt tåler mest, men karbonstål slipper litt bedre (og jeg synes den gir bedre karamelliserings/maillardeffekt).

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat