Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-18, 13:39   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan være mor i Norge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

"Voksentid" er mindre av et begrep i de latinske landene, der er barna mer en "del av livet". De er med ut og spiser, og så fuzzer man ikke så mye med det. Jeg liker det.

Tja, det kommer vel litt an på hvordan man ser det. De voksne, i alle fall de som arbeider fullt, og særlig menn, tilbringer mange flere timer på jobb enn vi gjør, og barna er dermed en mindre del av hverdagen deres enn her. Deres "voksentid" er på jobb (selvsagt uten at det er et begrep). Men det bare ser slik ut for oss, siden den lille tida de tilbringer med barna sine (gjerne ute på restaurant) er på et tidspunkt hvor våre barn vanligvis sover. Barna er ikke nødvendigvis mer en "del av livet" hvis man er sammen med dem fra kl 20-22 på restaurant enn hvis man er sammen med dem fra kl 17-20 hjemme. På den tiden (altså mellom 17 og 20) ser man dessuten også fullt av norske barn på restauranter rundt omkring, så det er jo ikke slik at norske barn ikke er med voksne på kafeer og restauranter. Nå spiser vi riktignok ikke ute fullt så ofte i Norge som i en del andre land, men det er vel mer på grunn av økonomi. Både her og der spiser vi middag et par timer etter at vi er ferdige på arbeid, forskjellen er at her slutter vi tidligere, ergo blir middagen også tidligere. Men de fleste spiser da middag sammen med barna sine.

Jeg har forresten aldri vært vant med at de voksne og barna spiser ulike middager hver for seg, slik Myria beskriver. Er det mange som gjør det slik altså? Det hadde jeg aldri giddet, det holder i lange baner å lage en middag om dagen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-08-18 kl 14:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat