Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-18, 20:10   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøpestopp - konsekvenser for storsamfunnet

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må innrømme at jeg tenkte lokalt, som i innenfor Norge, ikke på verdensbasis. Så ja, utviklingsland ender jo på et vis som tapere uansett. Nå er de ofre for forbrukersamfunnet, fordi vi i vesten vil ha det så billig at de ikke får skikkelig betalt. Om vi går vekk fra å handle så mye som vi gjør, er det først og fremst arbeiderne som får sparken, mens eierne har tjent såpass mye allerede at det ikke gjør så mye.

Hvis man kjøper færre, men dyrere, ting kan det vel (i teorien) trekke andre veien. Men det krever at en større del går til de som produserer, og ikke bare rett i lomma på de som selger varene her.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat