Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-18, 19:20   #106
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å "hamstre" på tilbud?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg ser at det er flere her som omtaler hamstring som "grådig" og "harry". Hva legger dere egentlig i begrepene? Og hvorfor er det verre å hamstre brus og godteri på grensen enn å hamstre Norvegia og kjøttdeig på Rema?

.

Det er vel bare en som har omtalt det som harry og en (undertegnede) som brukte begrepet "grådig". Jeg skrev vel noe sånn som at jeg føler meg grådig hvis jeg tømmer hylla for karbonadedeig, ikke at handlingen i seg selv nødvendigvis er grådig. Det har vel med oppdragelse eller hva man føler seg komfortabel med å gjøre? Jeg tar ikke de tre siste speileggene på frokostbuffeen på hotellet heller, selv om kokken sikkert lager nye på et blunk, eller to bagetter på fatet samtidig når vi har bestilt inn lunsj på jobben. Det med speileggene er ikke et eksempel tatt fra løse luften, forresten. Sist jeg var på hotell, opplevde jeg faktisk at mannen foran meg i køen tok de tre siste eggene på sitt fat. Det kan godt hende han hadde planer om å spise alle tre altså, men i det tilfellet ville jeg tatt ett, overlatt de to andre til de som sto bak meg i køen, og evt. gått tilbake når det kom nye egg på plass. Uten sammenligning for øvrig, jeg tenker ikke at jeg har et ansvar for at alle kunder som handler på Spar skal få egg eller dopapir på tilbud, men jeg tar som regel ikke mer enn litt mer enn det jeg normalt ville tatt hvis det er tilbud, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å "ta alt" og fordi det alltid kommer nye tilbud på ost/kjøttdeig/cola som jeg kan benytte meg av.
Synes for øvrig HI er langt innafor grådig-grensen, noen sekspakninger med egg er ikke akkurat sjokkerende mye. Når det er sagt, jeg legger sjelden merke til hva og hvor mye andre mennesker har i handlevognene sine, og om jeg hadde gjort det, ville jeg aldri i livet ha sagt noe. Sær dame du traff på, HI.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat