Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-18, 15:16   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømper til rutaliv og rondastakk

Jeg denne tråden!

Jeg hadde rutaliv og rondastakk som barn. Mamma lånte den bort til noen hun ikke husker hvem var - og siden har vi ikke sett den. Jeg synes den er nydelig - både til barn og voksne.

Takk for veldig spennende info @Lhi-My - jeg er blitt veldig opptatt av bunadhistorie selv etterhvert, og de jeg endelig skulle få min helt egen bunad for noen år tilbake, valgte jeg en rekonstruerte kvinnebunadene fra distriktet jeg har nesten hele slekta fra i stedet for den broderte ullkjolen som ble designet etter krigen. Min er fra dalføret øst for Gudbrandsdalen, fra Østerdalen, og jeg har den sydlige varianten. .Jeg bare elsker den - den er helt uten broderier, helt håndsydd, stoffene er helt nydelige, og livet er foret med hellin. Da yngstedatteren ble konfirmert i fjor, fikk hun samme bunad, men med helt andre stoffer enn jeg har.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat