Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-23, 13:32   #141
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2023

1. Terry Pratvhett: Monstrous Regiment. Krig er absurd, og det er Pratchett en mester i å formidle med stor humor.

2. Nina Lykke: Vi er ikke her for å ha det morsomt. Jeg ga meg før slutten, for det ble bare irriterende. Synd, for jeg hadde store forventninger etter Full Spredning.

3. Valérie Perrin: Å vanne blomster om kvelden. Fin bok om både ordinære og ekstraordinære hendelser.

4. Aslak Nore: Havets kirkegård. Ganske artig krim med litt teite karakterer.

5. Maggie O'Farrell: This Must Be the Place. Gode personskildringer - jeg ble kjent med hovedpersonene, men måten boken var strukturert på irriterte meg litt.

6. Elif Bautman: The Idiot. Språk og kjærlighet og reiser. Ingen stor dramatikk, men medrivende likevel.

7. Jon Kalman Stefansson: Fiskene har ingen føtter. Nært og fint om livet i Keflavik i både nåtid og nær og fjern fortid. Anbefales.

8. Erika Fatland: Sovjetistan. Lærerik og og veldig godt fortalt.

9. T.J. Klune: The House in the Cerulean Sea. Søt fantasy med mye kjærleik i mange former.

10. Are Kalvø: Hyttebok frå helvete. Jeg lo like mye ved andre gangs lesing.

11. Terry Pratchett: Mort. Denne er også lest tidligere, og jeg husket selvsagt fint lite av plottet, og koste meg denne gangen også.

12. Linn Ullmann: Jente, 1983. 16 år og alene i Paris med mye eldre mann(egris). Veldig godt skildret.

13. Herve le Tellier: Anomalien. Etter helt forferdelig turbulens er flyet klar for landing, men det har landet før, for flere måneder siden, med akkurat den samme besetningen og de samme passasjerene. Spennende!

14. Bonnie Garmus: Lessons in Chemistry. Rikelig mulighet til å dirre av rettferdig feministisk harme når jeg leste denne.

15. V.E. Schwab: Gallant. Spøkelser og grøss. Likte den sånn passe.

16. Toshikazu Kawaguchi: Before the Coffee Gets Cold. I en bortgjemt kafe kan du reise tilbake i tid, men du må returnere før kaffen blir kald. Nydelig liten bok.

17. Casey McQuiston: Red, White and Royal Blue. Klissen og småartig romanse om presidentsønn og prins som forelsker seg.

18. Arnhild Lauveng: I morgen var jeg alltid en løve. Sterk lesing om selvopplevd sykdom og behandling.

19. Kate Atkinson: Shrines of Gaiety. Jeg syns historien var litt løst sammenvevd. Fine person- og miljøskildringer fra mellomkrigstiden i London, men historien var litt uinteressant.

20. Solvej Balle: Om utregning av romfang 1. Tara opplever 18. november dag etter dag. Jeg gleder meg til å lese flere av romfang-bøkene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat