Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-17, 00:52   #15
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Foreldre, dere trenger ikke å kjøpe gave til læreren..."

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, når foreldre styrer skuta blir det gjerne "alle skal få", noe annet er vel vanskelig å unngå også. Jeg synes dyre gaver, og spesielt dyre gaver både til jul og sommer, er unødvendig, og jeg er redd for at det er med på at flere tenker som kronikkforfatteren. Gaver til lærer er jo også, som allerede nevnt, unødvendig, men heller en blomsterkvast enn en dyr klokke, liksom. Jeg ville ikke følt meg komfortabel med veldig dyre gaver fra elever og foreldre heller.

nokon: Hos oss er prisen 100 kroner pr. elver i året, men pengene er slett ikke øremerket lærergaver. Mesteparten går til fellesaktiviteter for elevene, typisk stash (evt. noe av maten) til jule-og/eller sommeravslutning. Her bruker vi ikke mer enn maks 200 kroner pr. lærer (typisk gave er blomsterbukett), og de får også bare gave en gang i året. Har vi penger igjen, overføres de til neste skoleår. Jeg har aldri vært med på å få gaver til over et par hundre kroner, og heller aldri vært med på å gi det.

Jeg har aldri vært med på å gi veldig mye mer enn en julestjerne (ish) til jul ellers.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat