Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-18, 10:50   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens enkleste strikkeprosjekt?



Mitt tips er å strikke noe du har skikkelig lyst på, men som er relativt enkelt. Det er sikkert enkelt å strikke pannebånd, men om man ikke bruker det er det jo ikke noe gøy å strikke det.

Så dumt at din lokale strikkebutikk var så arrogant, da får de jo ikke nye kunder. De burde hjelpe og inspirere.

Ser du har testet grytekluter og gitt opp, men jeg oppfordrer deg til å teste på nytt.

Rundpinne: Du kan fint strikke frem og tilbake på en rundpinne også, og fordelen er at du ikke kan skyve av hele strikketøyet like lett, og du kan bruke rundpinnen til flere ulike prosjekt, så trenger du ikke så mange ulike pinner.

Forskjell på rett og vrang: Ja, det kan være litt vanskelig. Særlig om du enten har tynt garn, eller veldig pusete garn. Men enkelt forklart: en vrang maske har maskebuen mot deg, altså "klumpen", mens en rett har den bak, altså fra deg. Se her (og drit i den "yarn over", den er ikke relevant her):


Maskene til høyre er rette, og maskene til venstre er vrange.

Personlig er jeg en strikker som ikke orker være så nøye, så jeg gidder ikke votter med små tomler og sokker med hæler og avfelling ned til tåa og slikt. Jeg liker store flater. Og har jeg strikket en vrang midt nedi alle de rette, ja, så blåser jeg i det.

Jeg ville strikket noe som du likte, som du ble ferdig med ganske fort og som ga deg mestringsfølelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat