Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-18, 09:52   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prisantydning vs. takst

Når det er såpass likt, ville jeg syns det var naturlig å ta gjennomsnittet. Man skal huske på at ved et åpent salg tilkommer det også omkostninger ved salget, som vel vil komme på mer enn differansen, her. Nå vet ikke jeg hvor hytta er, men det kan også være risiko knyttet til om man får solgt innen rimelig tid og til hvilken pris.

Det som ofte er usikkerhetsmomentet for "de andre" er om den som overtar en eiendom får mye mer ved et salg rett etterpå, og derfor kan få en "urettferdig" fordel. Det kan man evt løse ved en klausul om at netto salgsinntekt over overdragelsessummen ved skiftet skal avregnes hvis hytta selges innenfor f.eks. fem år.

Jeg tenker det vil være unaturlig om en sånn tidsperiode settes for lenge og "andre" kun skal få fordel ved salg, og ikke være med å bære tapet ved tap, dessuten vil det også være sånn at den som eier har utgifter på eiendommen. Så maks fem år, og dersom det gjøres store påkostninger ( ut over generelt vedlikehold) må det trekkes fra overskuddet.

Sånn tenker jeg ville være fair og ikke føre til romaner.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat