Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-06, 22:02   #1
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Familie som ikke liker grønnsaker! *hjelp*

Jeg er den eneste i familien min som spiser grønnsaker med noen entusiasme. Jeg syns det er godt jeg da. Både salater og kokte grønnsaker til middag.

Mannen spiser fordi han må. Men helst bare noen få biter for skams skyld. han liker ikke engang poteter! Tenåringen nekter som regel og spiser en musebit for skams skyld. Smårollingen spytter ut igjen ALT som ligner på grønnsaker. Og jeg har forsøkt mange mange sorter! Og det blir smakt på altså, men klassifisert som æsj, og så havner det på gulvet med et klask.

Gulerøtter, tomat, agurk, paprika, mais, brokkoli, blomkål, kålrot you name it.

Kjøtt derimot, og pasta, ris og sprøstekte poteter. Jau, det går ned på høykant hos dem alle sammen. Fisk og fugl også som regel. Men altså ikke grønnsaker. De ER imidlertid flinke til å spise frukt.

*griner og river seg i håret*

Skal jeg gi opp eller innføre et slags regime for å få dem til å innta nødvendige næringsstoffer? Det er vel ikke mange antioksidanter i vitaminer i pilleform heller?

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat