Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 11:48   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det blir litt kårni å trekke fram menneskeofring som eksempel på «hva som er galt med religion» sånn på generell basis

Ok, jeg kan god si "det som er galt med kristendom" eller religioner som krever større respekt for guder enn for menneskene rundt en. Jeg spesifiserte for øvrig i innlegget før at jeg tenkte på fanatisme, og regnet ikke med at jeg da trengte å spesifisere igjen. Selvsagt er det menneskene som tror på fanatiske vis det er noe galt med, det er jo temmelig innlysende siden religion er menneskeskapt. Da syns jeg det er greit å si "galt med religion" akkurat som man sier "galt med krig" i stedet for "galt med menneskene som kriger".

Men jeg er egentlig ikke interessert i å diskutere dette i denne tråden, jeg ville komme med et eksempel som gjorde inntrykk på meg som barn, men ikke med positivt fortegn. På samme måte som jeg ikke har stilt spørsmål ved andres gode minner fra bibelhistorien, syns jeg det må være greit at et negativt også får stå for seg selv, uten å lede til forsvar og angrep.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-09-12 kl 12:26.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat