Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-12, 15:51   #80
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du være med på en religionslekse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg gikk motsatt vei av deg Ulvefar trass i at tekstsynet er ganske likt. Interessant.

Nå er ikke min tro en tro basert på bokstavelig bibeltolkning og derfor er det ingen problem med ulike skapelsesmyter, firekildehypotese, deutero og tritojesaja osv.

Ja, jeg kunne ha lyst til aa diskutere dette med deg en dag, helst i en rolig setting med god tid. Siden du har baade fagkunnskapen, de personlige erfaringene og evne og mot til aa argumentere for ditt syn er du en god kilde til innsikt for de som er uenige med deg.

For eksempel, hvordan tolker du det at Bibelens skapelsesmyte er like fri for faktuell beskrivelse som alle andre religioners? Jeg vet at du ikke er kreasjonist eller bokstavtro, det er ikke det jeg spoer om. Men hvis Bibelen er en priviligert kilde til informasjon om det guddommelige, hvorfor er den ikke mer forskjellig fra andre religioese tekster og sagn naar det gjelder opphavsmyter? Den skal jo vaere inspirert av et skapervesen som har tilgang til fakta.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat