Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-18, 10:45   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Grunnlovsdomstol som vokter den norske grunnloven uavhengig av storting og regjering

Grunnlovsdomstol som kan vokte den norske grunnloven uavhengig av storting og regjering

Litt lang overskrift. Jeg har tydeligvis noen FB venner som synes dette er en god ide og deler link til underskriftskampanje for dette. Bakgrunnen her er ACER vedtaket.

Jeg kjenner at jeg blir helt av noe slikt, men jeg er for bomullsdott i hodet til å finne de riktige argumentene og ordene.
Bortsett fra at herregud, vi skal da ikke røre med de demokratiske grunnprinsippene våre.

Hvordan går man i en dialog her og opplyser folk om at dette ikke er en løsning på ting?

Sitat:

I dag stemte flertallet på Stortinget ja til EUs tredje energimarkedspakke. Det er nå lenger ingen tvil om at Norge trenger en selvstendig "Grunnlovsdomstol" altså en konstitusjonsdomstol. En slik domstol fungerer som Grunnlovens vokter.

STOPP ACER jobber nå med å lage et juridisk solid forslag som kan legges til grunn for et videre politisk arbeid. Vi kan ikke lykkes uten en folkelig oppslutning, og trenger derfor at du signerer kampanjen.

Er strømnettet vårt en del av grunnloven?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat