Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-17, 16:02   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg av biltype (drivstofftype)

Men ulempen med hybrid, ladbar eller ei, er vel at den er mye tyngre og dermed mer energikrevende enn en ren bensinbil? Så man skal altså kjøre en temmelig stor andel av tiden på strøm for å veie opp det energitapet? Og produksjonsmiljøkostnaden enda større enn en vanlig elbil?

Jeg endte altså med en dieselbil (som riktignok med AdBlu gir mindre NOX-utslipp enn bensin), så jeg skal kanskje ikke snakke. Jeg slipper dog å bekymre meg om bruktbilprisen, siden det er en firmabil. Men det vil forbause meg om de kan ende opp med generelt dieselforbud i sentrum når det så åpenbart ikke henger på greip - i hvert fall før det blir mulighet for mer rasjonell styring.

Jeg hadde ikke kjøpt Tesla, altså, selv om det er en lekker bil. Den er virkelig upraktisk stor i en by, hvis man ikke er mer enn gjennomsnittlig glad i å parkere i trange parkeringshus.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat