Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-15, 11:52   #226
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig i dette, men jeg tror ikke barn lærer matglede og mathygge av kun å få servert favorittmaten. Jeg opplever ikke at så mange i tråden er strenge ift mat? De fleste påpeker at man ikke kan ha favorittmat hver dag og at de ønsker at barna smaker på det meste av det som serveres og at om de liker veldig lite jobber de gjerne med at de skal bli vant til nye ting. Jeg ser ikke hva som er så strengt med det.

Jeg tenker at barn som fra de er små opplever at det blir servert variert mat etter hvert i de fleste tilfeller vil begynne å spise mer variert også. Det kan selvsagt ta lenger tid for noen enn for andre, og de fleste foreldre tilrettelegger nok til en viss grad, men jeg tror ikke nøkkelen til matglede og mathygge er kun å servere mat som barna synes er aller best. Det blir også ganske trøblete når barna blir eldre og skal spise andre steder at de liker veldig lite, det er en fordel at de er vant til litt ulik servering når de er 10.
Jeg har selv et barn som alltid har spist det meste og en atskillig særere lillesøster der vi har jobbet mer, men vi ser at hun smaker på stadig flere ting og spiser mer variert. Ingen av dem har vært glade i blandet mat som små, og det har vi tatt hensyn til. Storebror spiser nå blandet mat, mens lillesøster fremdeles ikke gjør det i så stor grad. Vi serverer grønnsaker i ulike skåler som oftest og har alltid noe alle liker, men ikke alle liker alt. Jeg har ingenting imot å tilpasse litt, men det skal ikke være ved kun å servere p-mat eller gi barna egen mat.

For en som har hatt store problemer med kresenunge gjennom 13 år, er dette ganske irriterende lesning. Dette er virkelig ikke problemet. Jeg kjenner ganske mange etter hvert som har problemer med å få i barna sånn nogenlunde variert og sunn kost, og jeg vet ikke om noen hvor problemet er forårsaket av mangel på tilgang på variert mat. Hadde det bare vært så enkelt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat