Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-19, 23:42   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er det mest behov for brukte barneklær?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Forresten, shute, når det gjelder betegnelsen "barnehjem". Jeg ser du skriver det i hermetegn, og jeg hadde ikke brukt betegnelsen om jeg ikke så nettopp det ordet bli brukt på steder drevet av Kirkens Bymisjon (noe jeg kom over mens jeg søkte etter aktuelle steder som ville ta imot). Er det rart eller feil å bruke det? Bare nysgjerrig.


Neida, det er ikke no galt med det. Hender jeg sier det selv. Bare sjelden det faktisk heter det, derav anførselstegna. Som oftest snakk om akuttinstitusjoner, langtidsinstitusjoner osv. i faktiske navn.



Men alle jeg kjenner til er opptatt av at ungene skal få nytt tøy, er noe med å unngå stigmatisering, utenforskap osv. De fleste akuttinstitusjonene har et lite lager til bruk når det plutselig står noen på døra en søndag kveld, men det er svært begrenset (vi bruker å prøve å få tatt med det nødvendigste hjemmefra).

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat