Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-18, 13:47   #23
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Operasjon Dagsverk - boikott eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Uttalelsen var at Israel var en "steaming pile of sewage which needs to be properly disposed of" og jeg har sett flere politikere, inkludert norske SV-politikere som syns det er helt innafor (fra diverse FB-diskusjoner, jeg orker ikke å lete frem screendumps av det nå). Det er vanskelig å ikke lese den som at sewagen er israelerne. Hva skulle det ellers være?

Jeg kjenner at dersom man klarer å tolke den uttalelsen til å ikke være anti-semittisk, da faller jeg rett og slett av diskusjonen.

Jeg anbefaler igjen å lese den lange artikkelen jeg lenker til over, og intervjuet med Amos Oz. Og bøkene hans, spesielt "En fortelling om kjærlighet og mørke".

Jeg sier ikke at det er et ok utsagn å bruke, eller uttaler meg om hvorvidt det er anti-semittisk eller ikke, men ville påpeke det rent faktiske forhold at uttalelsen ikke stammer fra Labour-politikere som du hevdet, men altså fra en jødisk gruppe. Så kan man sikkert diskutere hvorvidt man kan være jøde og samtidig antisemitt - mulig anti-sionist er et bedre uttrykk i akkurat denne sammenhengen?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat