Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-18, 23:45   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Operasjon Dagsverk - boikott eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Den siste setningen der, den leser jeg som en ganske hard påstand som jeg gjerne skulle sett bevis for? Hvis det er KFUM/KFUK sin boikott av israleske varer du mener, sidestiller du det med at de ikke anerkjenner staten/vil utslette staten Israel?

Nei, jeg tenkte på de organisasjonen og personene de vil jobbe med i Palestina. Det jeg kommer på nå er denne Taminii-familien, som jo er et ganske typisk eksempel på hvordan disse tingene er ganske sauset sammen. Janna Tamini (eller Janna Jihad, som hun har byttet navn til) og familien hennes har profiler som er en blanding av godt dokumenterte overgrep mot palestinske landsbyer, fredsønsker, kamp mot overgrep og oppfordring til ikke-voldelig motstand, og samtidig, hyllester av terrorister og barnemordere, brenning av flagg og antisemittiske tegninger, inkludert denne famøse der den stornesede jøden sparkes ut av kartet, og flagg der palestinas farger dekker hele området. .


Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.


At ungdommer som har stått ved OD-innsamlinger har blir kalt «Jødrhatere!», det er håpløst...

https://www.dagsavisen.no/innenriks/...ager-1.1224698


Hjertens enig. Og det virker som om fokusere har vært slik du sier, selv om en så bred organisasjon aldri er sterkeste en svakeste ledd, så det ville vært rart om ikke noen har trådd feil og sagt noe skjevt. Fra vår ungdsommskole vet jeg ikke, de som kom dit kom for sent og uforberedt, så de fikk ikke mye info, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat