Tråd: Ny sekk i 3.?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-18, 10:59   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.391
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny sekk i 3.?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Her hold de ut førsteklasse og hadde nok holdt lengre, 2007-modellene og 2010-modellene. Men det ble nye likevel, slik "alle andre" fikk. Desverre tror jeg at jeg må si i dag. Det er jo tullete å skifte ut, og en andreklassing er ikke mye mer synlig i trafikken enn en førsteklassing.

Ja, jeg er enig. Da 2007-ungene mine skulle opp i 2.klasse ble det lagt ut oppfordring i klassens fb-gruppe fra en av foreldrene, om å la ungene fortsette å bruke disse sekkene i 2.klasse, og det var flere som ga positive tilbakemeldinger og fulgte oppfordringen. Tror det varierer litt fra skole til skole hva som praktiseres.

Jeg har til og med hørt noen hevde at det bare er førsteklassingene som skal ha slike sekker, for å skille dem fra resten av skolebarna, fordi det skulle være et signal om at det er en førsteklassing på vegen, og at man derfor må være ekstra obs. Noe som er fullstendig tullete og misforstått, siden de fleste førsteklassingene følges til skolen av voksne, mens det gjerne er i løpet av andreklasse at de begynner å gå på egenhånd. Sånn sett skulle det være ekstra viktig med god synlighet i andre- og tredjeklasse.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat