Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-17, 15:10   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg alt om din interrailferie med familien!

Hvor lenge har dere vært på tur?
Litt over tre uker.

Hvor gikk ruta?
Vi fløy til Krakow, deretter dro vi Krakow–Budapest–Ljubljana–Rovinj–Ljubljana–Wien–Be rlin–Oslo.

Hvordan var kvaliteten på togene?
Stort sett veldig bra. De små skramletogene på Istria var jo ikke akkurat luksus, men veldig sjarmerende, da. Det verste var med god margin de svenske togene (se under). Det mest luksuriøse var nattoget fra Wien til Berlin.

Noe du gjerne anbefaler?
Nesten alt! Vi var kjempefornøyd med ruta vår. Jeg måtte ha litt badeferie, så vi ble en hel uke på Istria, det var stas, og en fin kontrast til mange av storbytingene vi gjorde. Ljubljana er kjempesjarmerende, Krakow en gammel favoritt, Budapest og Wien storslåtte og fulle av historiesus … Mye god mat spiste vi også.

Noe du avbefaler?
Snälltåget fra Berlin til Malmö. Man ble stående på bildekket på ferja over fra Tyskland i mange timer etter at båten kom fram, og det var tett, varmt og klaustrofobisk. Vi kjørte i seksmannskupé (såkalt Snålis), og det avbefaler jeg i hvert fall.

Hvilke tog(-turer) er finest/morsomt/har nydeligst utsikt?
Småtogene vi tok på Istria var kanskje mest sjarmerende. Ljubljana–Wien var nok flottest.

Hvordan makser man ut på opplevelser?

Hehehe, det bare blir sånn? Vi leide bil på Istria og kjørte rundt, det var fint. Men ellers var nesten alt en opplevelse: togene, et bredt spekter av leilighetsverter og leiligheter (vi fikk sett alt det nyeste fra IKEA), restauranter og matbutikker, rare språk (ungene mistet helt troen på oss i Ungarn, de er jo vant til at vi skjønner en hel del på de fleste europeiske språk), urbane strøk i alle avskygninger fra monumentalt til kreisi ruinchic osv. osv.

Vi prøvde å være minst to netter hvert sted (det var vel bare Berlin som ble avspist med én natt mellom to nattog), og det var deilig å ha det litt lengre oppholdet på Istria på midten. Det var en helt knall ferie, alle var fornøyd, og jeg var til og med så heldig at ungene var veldig interessert i å se på slott, borger og gammal stein pluss spise på eksperimentelle restauranter!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat