Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-18, 07:17   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å trolle på Wikipedia?

Jeg syns trolling på Wikipedia kan sammenlignes med hærverk. Jeg tror jeg vil sette det litt i samme bås som tagging. Ikke fordi de materielle skadene er like store, eller fordi det krever like mye å rette opp, men ut i fra prinsippet om at det er galt prøve å ødelegge noe som ikke er ditt og som noen andre bruker, trenger eller liker. Mange personer bruker store deler av fritiden sin på å lage og vedlikeholde noe som er bra og som kommer fellesskapet til gode. Vesentlig flere bruker Wikipedia og ønsker at det som står der fungerer best mulig. Det er dårlig gjort å gå inn for å ødelegge noe som folk har produsert til beste for fellesskapet, rett og slett.

Også er det selvsagt veldig bra å ta den diskusjonen om kildekritikk, men wikipedia er jevnt over et svært bra oppslagsverk faktisk, og har ganske høy grad av pålitelighet, særlig på de artiklene som brukes mye. Nettopp fordi den interne kontrollen fungerer så bra

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat