Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-18, 17:43   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Oslobyen". Hæ?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg har aldri hørt ordet «Oslobyen», men jeg har hørt Oslo omtalt som «Byen» flere ganger, av folk som ikke bor der. Det syns jeg er rart! «Byen» for meg er byen man bor i.

Om man ikke bor i by er det vanlig å referere til storby som «byen» og da kan det gjerne ligge småbyer eller bygdebyer nærmere uten at de blir kalt byen.

I svigerland kan noen referere til Oslo når de sier «byen» og noen mener Trondheim. Da kan det lett spørres om man mener Oslobyen eller Trondheimsbyen. Jeg har aldri oppfattet begrepet nedsettende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat