Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-11, 21:27   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

Opprinnelig lagt inn av Mazaro, her.

Jeg er enig at små barn aldri bør være alene med hverken fremmede hunder eller husets hunder.
Men å diskutere hvilken rase som kan gjøre størst skade ved bitt blir litt ... De fleste er vel enig i at det beste er å oppføre seg slik at ikke hunden føler at den må bite i det hele tatt.. Oppføre seg slik at alle parter er konfortabel. og ingen føler seg presset på noen måte.

Jeg synes ikke det er uinteressant å diskutere dette. Det er en grunn til at jeg absolutt helst ikke vil gå forbi en amstaff, pitbull eller rottweiler på en trang sti uansett om den er i bånd eller ikke (antall kilo og muskler tilsier at det er rimelig vanskelig for et vanlig menneske å holde igjen en sånn type hund) mens det gjør meg absolutt ingenting å gå forbi en mindre en, f.eks "ovnsrør" eller noe, den kan jeg faktisk forsvare meg lettere mot mht fysikk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat