Vis enkelt innlegg
Gammel 24-08-23, 10:38   #83
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du merket økte matpriser?

Tusen takk for påminnelsen om EMV, det hadde gått i glemmeboken for meg.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det merkes godt ja Har ikke sett på tallene i detalj, men bruker helt klart minst et par tusenlapper mer i måneden på mat. Har blitt mer observant på priser og leser tilbudsaviser og prøver å handle gode tilbud. Har også kuttet ned på handling på Meny og kjøper mindre 'luksusvarer'. Prøver å planlegge innkjøpene mer.

Her er vi også. Bortsett fra at jeg har falt helt av ukeshandlingsopplegget mitt. Men akkurat nå gjør ikke det så mye tror jeg fordi jeg er blitt veldig fokusert på å bruke rester og ikke kaste mat, omtrent alt blir spist uansett.

Vi er priviligerte økonomisk og kan fortsatt spise den maten vi ønsker; både mannen og jeg spiser mye proteinrik mat og det kommer med en pris. Jeg fokuserer først og fremst på kvalitet og dyrevelferd når jeg kjøper mat, og så kommer pris som neste del av beslutningen.

Men jeg baker brød selv, både pga pris og fordi jeg oppriktig tror det er bedre for helsen med skikkelig hjemmebakt langtidshevet brød. Baker eltefritt som jeg heller rett i formen og lar det heve i 8-12 timer, det er så enkelt at jeg skjønner ikke hvorfor jeg slutter med det med jevne mellomrom.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat