Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-11, 18:40   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: "Pimp up" my plant

Tipper også det er yukka palme. De som har stamme som ikke vokser er enten podet, eller så vokser det grønne ut fra en tykkere eldre forvedet stamme. Da vokser mest toppen. Men om den er stiklingsformert vil de vokse som din og stammen danner seg selv etter som eldre blader faller av.

Jeg ville gitt den en sjanse, det er ganske trassige og herdige planter. Selv sverger jeg til økologisk flytende gjødsel for gjenopplivingsforsøk, og som nevt ompotting og ny jord, helst lett og porøs med ekstra sand eller kattesand fra Coop (Extra kattesand, den rimelige, det må ikke være den dyrere som klumper seg). Om den har vært overvannet hjelper det med ompotting.

Det er ulike flytende naturgjødsler å få tak i, jeg har burke merker Neudorf, Biobact, Oase, og om du er innom et hagesenter har de ofte en av eget merke, i hvert fall Plantasjen og Hageland. Felleskjøpet har til og med en liten flaske basert på kugjødsel, lukter ikke fjøs

Plantelys kan hjelpe den gjennom vintermånedene, en enkel pære av rett type, det er til og med LED og få tak på i disse dager. I disse dager tåler den alt av direkte lys, helt frem til mars/april tipper jeg.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat