Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-08, 10:26   #20
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativer til plastposer som søppelposer?

|Vi har optisk sortering.

Vi får utlevert poser i ulike farger til sortering av papir, papp, plast og organisk avfall. I tillegg har byen egne returpunkter for gjenvinning av glass, hermetikk og tekstiler. Restavfallet (som blir forbausende lite når man sorterer slik) har vi i vanlige bæreposer fra butikken som vrenges. Alt søplet går i samme søppeldunk og blir sortert på egen miljøstasjon nord på Tromsøya. Det skal visst også bli en form for system på at husstander med lite søppel blir satt pris på med redusert avfallsavgift, men det er jeg jammen ikke sikker på hvordan fungerer nå.

Det var voldsomt "tungvint" når dette ble innført, og jeg slet fryktelig med å lage system på kjøkkenet for å få til all denne sorteringen. Nå er det blitt så naturlig at jeg ikke engang tenker over det. For meg er det helt fjernt å ikke skulle sortere søpla. Jeg blir like overrasket hver gang vi kommer på besøk til venner i blant annet Oslo hvor de ikke sorterer ut annet enn papp/papir.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat