Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-06, 10:46   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensen for hva man kan kalle folk?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Vi kan ikke bare skylde på dialekten. Der er da grenser for hva folk kan kalle hverandre.

Du ville ikke fått bot hvis politiet overhørte deg, men hvis motparten anmelder deg. Nå er det opp til rettsvesenet å avgjøre. Jeg synes det bør være grenser for hva man kan kalle hverandre.

Jeg er forsåvidt enige i at vi ikke kan gå rundt og rope "fitte" og "jævla negerdrit" etter hverandre eller til offentlige tjenestemenn. Det er likevel vanskelig å lage grensene etter hvilke ord som blir sagt. Det må være hele situasjonen som avgjør om oppførselen skal bøtelegges. Jeg kan jo bake inn "din hestkuk" i en helt normal og vennlig setning der vi diskuterer garasjeporter. Syns dog det ville vært sprøtt om det gav grunnlag for anmeldelse og påfølgende bot.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat