Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-17, 18:39   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettlest bok til tenåring som ikke er så begeistret for å lese?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kjenner at jeg har få skrupler med å dele ut premier for ting som gjør utdannelsen til ungene lettere. Snuppa har dysleksi. Det visste vi ikke da vi begynte med lesepremie, men vi så jo at lesinga ikke var like lystbetont som vi hadde ønsket. Det første året var det hamster som var premien. Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle gå til innkjøp av noe levende dyr, men det var tydeligvis så attraktivt at lesing ble til å holde ut. Og hun kjente selv også hvor mye lettere det gikk når man øvde så iherdig.

Etter det har hun etterlyst lesepremie hver sommer, og jeg har ingen problemer med å videreføre en god tradisjon. Men premien er ikke lenger like fantastisk som den første gangen.

Samme med min yngste. Premien var et spill til ps4, kjøpt i dag etter å ha lest masse det siste halvåret. Tenker ny premie ved skolestart for å motivere til mye lesing i sommer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat