Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-18, 23:22   #272
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2017

1. Lydbok: Flink Pike - Gillian Flynn: Spennende bok, men irriterende slutt!
2. Lydbok: Når det mørkner - Jørn Lier Horst: Hvorfor så kort!? Bra bok, med et innblikk i Wistings tidlige år.
3. Lydbok: Glassdukkene - Jorun Thørring: Denne var god og spennende. Klar for neste om Aslak Eira
4. Lydbok: Ildens øye - Jørun Thørring: Denne var også veldig spennende.
5. Lydbok: Mørketid - Jorun Thørring: Da var min tid med Aslak Eira over. Klar for Orla Os, men først Elli!

Februar

6. Lydbok: Eystein Hanssen - Jaget: Sjette bok i serien, denne fornekter seg ikke. Føler ikke for å kjøre i Oslo-tunneler med det første!
7. Bok: Mary Higgins Clark - Som tiden går: I kjent stil, med etterhvert kjente og kjære karaktere også. Liker lotto-millionæren Alvirah!
8. Lydbok: Jorun Thørring - Skyggemannen: Uvant med fransk setting, men liker Orla Os også.
9. Lydbok: Jorun Thørring - Tarantellen: Venner meg litt til de franske navn og gater nå, og boka var spennende.

Mars

10. Bok: Eirik Husby Larsen - Det blå barnet: Spennende med parallelle historier.
11. Storytel Lydbok på svensk: Mikaela Bley - Liv:
Gikk overraskende bra å høre lydbok på svensk. Jag gillade det! Likte boka også, selv om jeg synes den første var bedre.

April

12. Bok: Clare Mackintosh - Jeg ser deg:
Kan bli litt paranoid av mindre, spennende bok!
13. Bok: Catharina Ingelman-Sundberg - Pensjonistligaen i skatteparadis: Denne var mer langdryg enn de foregående. Ikke så fornøyelig heller, men grei lektyre.
14. Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Selfies: Denne var forholdsvis urealistisk og føltes annerledes enn før. Litt søkt plott.
15. Bok: Anna Ekberg - Den hemmelige kvinnen: Denne var spennende og godt skrevet. Skal definitivt lese det andre de har skrevet under pseudonymet Kazinski.
16. Bok: Påskekrim 2017: Alltid ålreit å lese disse, liten smakebit fra flere forfattere.
17. Bok: Terje Bjøranger - Barcode: Ordentlig spennende. Trodde ikke det var noen sammenheng mellom denne og den tidligere boken hans, men det var noen referanser der som jeg skummet fort over, for å ikke avsløre for mye av den neste.
18. Lydbok: Jo Nesbø - Tørst:
Nesbø innfrir som vanlig!

Mai

19. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Offer utan ansikte: Mye karakterer å holde styr på, men boken var lang så kom godt inn i det.
20. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Den nionde graven: Mange karakterer her også, og veldig spennende.
21. Storytel Lydbok, svensk: Stefan Ahnhem - Arton grader minus: Siste boken i serien så langt om Fabian Risk, og flere blir det. Gleder meg til disse blir filmatisert!
22. Bok: Mostue og Brenna - Operasjon Hades: Spennende gjensyn med Axel Th. Munthe og Tobben. Blir nok flere i serien!
23. Bok: Linda Skomakerstuen - Uten vesentlige feil eller mangler: Helt ny forfatter for meg, likte skrivestilen godt.
24. Bok: Fredrik Backmann - Alt min sønn bør vite om verden: Fornøyelig liten bok som er skrevet av en ganske nybakt pappa virker det som?

Juni
25. Bok: Olseni og Hansen - Badehuset:
Ikke på langt nær så morsom som jeg fikk inntrykk av på Krimfestivalen, men grei nok.
26. Bok: Terje Bjøranger - Den tredje søsteren: God bok, med aktuelle tema. Tydelig at forfatteren kan sitt område.
27. Bok: Jørgen Brekke - Avgrunnsblikk: Spennende fortsettelse med Odd Singsaker. Skrevet på en litt annerledes måte enn tidligere, men det var bare positivt.
28. Bok: Paula Hawkins - Ut i vannet:
Ingen nedtur etter den faktastiske debutboken.

Juli
29. Bok: Jojo Moyes - Forbuden frukt:
En hyggelig ferieroman.
30. Lydbok: A.J. Kazinski - Den siste gode mann:
Hyggelig nytt møte, gleder meg til fortsettelsene.

August

31. Bok: Lene Lauritsen Kjølner - Ingen tilbords:
Ser nå at det er et ganske enkelt språk i disse bøkene, men liker dem allikevel fordi de er så lettlest og ukompliserte.
32. Lydbok: A.J. Kazinski - Søvnen og døden: Spennende denne også. Veldig opptatt av døden og livet etterpå.
33. Lydbok: A.J. Kazinski - Den gjenfødte morderen:
Samme tema her, livet etter døden og Sokrates. Litt mer søkt.
34. Bok: Fredrik Backmann - Bjørnstad:
Dette var en pageturner av dimensjoner. Handler om hockey, og jeg hater sport og spesielt hockey, men dette var så velskrevet og så mye historie rundt at jeg nesten glemte at det handlet om en sport jeg ikke liker! Denne blir sittende i en stund!
35. Bok: Helene Guåker - Juksemaker: Ungdomsbok som tilfeldigvis lå på kjøkkenent når jeg skulle spise frokost. Var overraskende bra!

September

36. Bok: Jørn Lier Horst - Katharina-koden:
Denne var spennende, bedre enn på lenge.
37. Lydbok: A.J. Kazinski - Drømmetyderens død: Spennende lydbok, er det slutt nå?

Oktober

37. Bok: Øystein Wik - Dødsrytteren:
Denne tok litt tid å sette seg inn i, men når jeg kom i gang, så var det umulig å legge den fra seg. Lang til å være kriminalroman.
38. Bok: Sommerkrim 2018: Fornøyelige små krimnoveller
39. Bok: Trude Teige - Pasienten: Jeg liker hennes skrivestil og dette var en spennende krim som vanlig.
40. Bok: Torkil Damhaug - Glasshjerte: Dette er skrevet av en lege som har jobbet innen psykiatrien altså! Utrolig velskrevet krim.

November

41. Lydbok: Ruth Ware - Kvinnen i lugar 10: Godt og intrikat skrevet.
42. Lydbok: Ruth Ware - I en mørk, mørk skog:
Spennende denne også.
43. Lydbok: Kristina Ohlsson - Lotus Blues: Litt utrolig historie, må høre fortsettelsen med en gang.
44. Lydbok: Kristina Ohlsson - Mios Blues: Greit med en avslutning.
45. Lydbok: Emma Healey - Elizabeth er borte: Ikke noe spesielt som en krimroman, men som en roman om demens helt glimrende.
46. Lydbok: Shari Lapena - Naboparet: Skjønte litt for mye av tittelen,men bra bok!
47. Bok: Kristina Ohlsson - Glassbarna
48. Bok
: Kristina Ohlsson - Sølvgutten
49. Bok: Kristina Ohlsson - Steinengler:
Likte disse tre ungdomsbøkene godt. Anbefalt av min datter, så da måtte jeg jo lese dem.
50. Lydbok: Cecilie Enger - Pust for meg: Ok roman, men ikke som hennes første.

In progress:
Lydbok: Jussi Adler-Olsen - Hun takket gudene
Lydbok: Heidi Linde - Talte dager
Lydbok: Camilla Läckberg - Heksen
Lydbok: Arnaldur Indridason - Skumring

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat