Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-17, 11:48   #112
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Er det noen som har sett noe statistikk over hvor stor andel av flyreisene er jobbrelaterte? Det er mange firmaer (inkludert det jeg jobber for) som kunne vært mye flinkere til å redusere reiser, spesiellt i forbindelse med interne møter. Sa hun som skal fly både hit og dit på interne møter i år.

Vi tar mest mulig på Skype. Men når vi må reise er tidsbruken essensielt. Både mht hva vi kan rettferdiggjøre overfor kunder og hva man klarer mht å få privatlivet til å gå opp Jeg er ikke i en posisjon hvor jeg kan bruke de timene det tar å ta toget når jeg skal til Oslo fra Stavanger (og det må seriøst gjøres noe med wifi og telefonforbindelsen på toget så det er reslsisrisk at man kan jobbe på toget. )

I min tidligere jobb reiste jeg mye nord i landet. Det var virkelig ikke realsistisk å ta tog fra Stavanger så langt man kom og så kun fly siste stykket. Prosjektene hadde jo aldri lønner seg med den tidsbruken (for å ikke snakke om at jeg ikke kunne hatt jobben om turene skulle blitt så mye lengre pga reisemåten).

Men ja, det er nok en god del møter man kunne hatt på lync og ikke i RL. Man blir litt når man ser folk som flyr på møter for å spare poeng på fly eller få andre goder knyttet til mange reisedøgn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat