Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-17, 16:47   #120
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For å være litt pragmatisk her tror jeg ikke sånn sinna-pietistisk retorikk virker. Det som virker, er antagelig en kombinasjon av politiske tiltak: kraftig økning av flyprisene og framsnakking og styrking av andre transportmidler. (Sånne som jeg kommer jo aldri til å slutte å reise om ikke apokalypsen setter fullstendig inn, men jeg vil gjerne understreke at jeg har vært i Vladivostok, Ulan Bator og Beijing uten å ha brukt et eneste fly på reisen.)

Er det sinna-pietistisk retorikk i denne diskusjonen?

Uansett: jeg har lite tro på at en slik tråd endrer vaner for folk, og det var ikke derfor jeg startet den. De som ikke har endret flyvanene sine de siste årene (som i å redusere kraftig) med all informasjonen om hvordan dette påvirker miljøet, lar seg neppe påvirke av noen på internettet. Jeg startet tråden mest for å høre hva folk på FP tenker om dette.

Dessuten er det ikke snakk om å slutte å reise. Det handler om at nordmenn burde kutte kraftig ned på flyreiser selv om ikke apokalypsen setter inn i morgen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat