Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-17, 21:09   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Belgiske trøfler

Jeg lager trøfler til jul hvert år, ikke helt som Jacobs men sannelig gode og ikke noe skumle greier

Jeg kjøper gooood mørk kokesjokolade. Smeltes i fløte. Det er 200 gr sjojolade på 1 dl fløte (og på 1,5 og litt søtning om du bruker sukkerfri sjokolade som jeg gjør til min mor)
Dvs, det er det i den oppskriften jeg først fant og brukte, og hvert år sliter ekstremt med å finne igjen, alle andre har litt andre forhold og mange har smør. men som det sto i den jeg leste første gang, ekte trøfler har ikke smør, da er det... et eller annet annet.

I alle fall. Koke opp fløten, trekke av pakken, ha i opphakket sjololade og røre til det smelkter, avkjøle i kjøleskap.

Jeg deler det i tre og lar en være naturell, en har jeg dråper av apelsinessens i og en får mint.

Jeg har pleid å ha det i en skål og så sitter jeg og tar opp passe biter med en sjhe og ruller i kakao, men jeg har nå i år tenkt å prøve noe jeg har lest om å ha e vid nok form, dekket med plastfolie så det blir et passe tykt lag, avkjøle, løfte ut og dele opp.

Og rulle i kakao. Eller for all del, det foreslås kokos, kakestrø. chili, nøtter.... jeg holder det enkelt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat