Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-18, 10:54   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å herme etter andres dialekt

Ømt tema! Opplever det ofte, selv om jeg tror det ikke direkte er vondt ment. Jeg er østlending som bor på Vestlandet.

Gjør du det? - nei, prøver å la være, selv med fraser som man har snappet opp på tv etc. "blir likar i morra".

Har du opplevd at andre har hermet etter deg? Ofte! Hvis jeg sier noe, og andre skal henvise til det jeg har sagt, så sier de det på "østlandsk" i stedet for sin egen dialekt, og det føles da som de latteliggjør det jeg sier/har sagt på en merkelig måte. Det blir veldig tilgjort og fremmed og "tullete". Det er litt vanskelig å forklare.


Hva tenker du om det å herme etter folk med andre dialekter? Ikke greit! Det er en viktig del av folks identitet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat