Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-18, 13:44   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikke på dansk

En gang i tiden kunne jeg følge strikkeoppskrifter på svensk, men det vet jeg ikke om jeg skulle få til lenger. Nå har jeg funnet en oppskrift på dansk og jeg skjønner ikke alt.

Sitat:

Skuldervarmer
Mønster:
1. p (r-siden): 1 kantm, 3 vr, (omsl, 1 r) 6 gange, ?6 vr, (omsl, 1 r) 6 gange?, gtg ?-?, slut med 3 vr, 1 kantm.
2. p (vr-siden): Strik r over r, vr over vr og giv slip på omsl indenfor 1 kantm i hver side. Gtg disse 2 p.

Skuldervarmer: Slå (74) 86 m op på rundp 5 og strik frem og tilb i mønster, til arb måler (52) 54 cm. Luk af.
Montering: Læg arb dobbelt og sy sm i hver side ca. 4 cm ind (= "sidesømme").

Det jeg har tenkt å strikke er denne:

Jeg skal ha den på meg når jeg sykler ettersom jeg blir kald på føttene så egentlig så kan jeg gjøre den veldig enkel.

Om man snakker mitt språk så ser dette ut å være fra rettsiden (som jeg ikke en gang vet hva det heter på norsk) 3 vrange, *6 masker med rett og vrang annenhver gang, 6 med rett og så begynner man fra * igjen og slutter med 3 vrange. Simpelt om det er slik, men da ser jeg bare på bildet. Hva betyr (omsl, 1 r) og alle spørsmålstegnene? Kan jeg gjøre slik jeg beskriver over (om noen skjønner hva jeg prøver å beskrive)?

Jeg skjønner ikke helt hvordan det skal avsluttes og hvordan det blir riktig i forhold til nakke, men det skjønner man kanskje etterhvert. Blir avsluttingen helt rett og det blir riktig i forhold til å sy den sammen under armhulen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat