Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 19:51   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finns det fattige i Norge tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er man fattig og røyker 40 om dagen, så sier det vel seg selv at man gjerne burde prioritere annerledes.


Minner meg om en het fattigdomsdebatt vi hadde på NM en gang.

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...=fattig+r%F8yk

Litt på siden i forhold til denne diskusjonen kanskje, men bare et lite tilbakespill til Sitron. Utdrag fra m@msens innlegg nr 162:

Sitat:

(..)
Så til dette med sosialhjelpsklienter som røyker. Ja, jeg skjønner at det kan være frustrerende å se at folk ikke klarer og røyke samtidig som de mottar sosialhjelp. Samtidig blir jeg blir ganske lei meg når jeg ser hvor lite overbærende folk er med vanskeligstilte - og folk som ikke klarer det samme som en selv. Det er ikke alle mennesker som har like høy intelligens eller like god vurderingsevne. Det er veldig mange mennesker som sliter med alvorlige psykiske problemer. Mange er svært skadet (kanskje lettere tilbakestående?) fra en ødeleggende oppvekst. Noen kan bruke 30 000,- på en dag ved å spille på automater på RIMI. For disse menneskene er det ikke "bare å slutte og røyke" eller "bare å ta seg en jobb på RIMI". For noen er faktisk røyken den eneste "vennen" de har. Tenk litt på det.
(..)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat