Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-12, 15:46   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.325
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øh, skal det ikke være likestilling i barneskolen?!

Jeg kan forklare hvorfor jeg ikke var overrasket, det gikk litt fort første gangen jeg skrev her.

Selv om jeg er overbevist om at de aller fleste som jobber med barn og ungdommer er bevisst kjønnsstereotypier og hvordan unngå disse, er allikevel min erfaring med barneskolen (sålangt) at det på foreldremøter blir trukket frem "... og guttene er jo urolige, men sånn er det jo med gutter", mye snakk om oppdeling i guttegrupper og jentegrupper, og stjerneeksempelet nå sist - to tekstmeldinger som har gått ut til alle foreldrene i klassen ang. det nye belønningssystemet med perler de kan lage smykker og ting av hvis de har oppført seg pent, ( ), hvor det i begge tekstmeldingene har vært presisert ".. det virker som om barna setter pris på dette, selv guttene synes det er fint med perler."

Jeg håper jo det ikke vanligvis er slik, men basert på egne erfaringer er jeg ikke overrasket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat