Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-16, 20:38   #46
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du malt huset ditt grått?

Nei. Vi har akkurat malt opp femtitallshuset vårt og skiftet farge fra dyp burgunder/brun til en klar rødfarge (heter dyp rød, men er ikke mørk) med hvite vinduskarmer og vindskier. Det ble utrolig fint! Huset var helt opprinnelig hvitt, både da det ble bygd på tyvetallet og rette etter at det ble bygd om til mer klassisk femtitallshus. Jeg hadde egentlig lust til å male huset gult (ikke sennep / oker), men det ble for mange strøk og vi tok oss ikke råd til det siden vi likevel skal skifte en del kledning og vinduer om ti års tid.

I boligfeltet vårt er det svært mange ulike farger på husene, men noen få har blitt malt grå (eller hvite) de siste 10-15 årene. Vi var imidlertid på besøk HIS noen venner i et nybyggerfelt for et par uker siden, der samtlige hus er oppført de siste tre årene. Sterk overvekt av grå og hvite hus, et par brune (funkisinspirerte hus). Jeg så ikke er eneste hus med farge. Jeg synes det er litt trist. Men jeg er muligens i overkant glad i farger.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat