Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-19, 09:14   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen blåste løvet inn i vår hage

Hvis det er store trær som står rett ved grensen, kan det høres ut som om det er betydelige mengder med løv. Det må oppleves som mye jobb hvis naboen må fjerne alt løvet fra deres trær uten noen innsats fra dere, hvis det er sånn det forholder seg.

Ville tatt det som en mulighet for en samtale. " Jeg ser løvet ble blåst over til vår eiendom. Kanskje vi skulle snakke litt om hvordan vi skal ordne det med løvet fra trærne og hekken framover, slik at vi kan se om vi kan komme til en enighet."

Så ville jeg heller hogd et eller to trær for naboskapets skyld enn å sprette rundt med raka fordi jeg er lat, men hadde selv en nabo som nærmest unnskyldte seg og spurte om lov til å komme inn og ordne i beplantingen sin fra vår side for å holde hekken i orden, og beskjære den hvert år, med innleid mann, stige og bortkjøring av grener, så jeg har hatt det fint. Det står ikke noe spesielt om løv i naboloven, men det er sånn at snøfall og takdrop på naboens tomt er ansvaret til den som snø og takdrypp kommer fra, så jeg tenker vel at løvfeller har et ansvar for eget løv om det er såpass at det er til ulempe for naboen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat