Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 14:12   #222
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ja, til vinteraktivitetsdag, ikke skidag, gjerne ja til kortere skiturer enn 7 km (selv om man da kanskje bør vurdere å kalle det "skitimen" om man bare skal gå 2-3 km?), men ikke sitt her og vær 42 år, mamma/pappa og argumenter knallhardt for hvorfor ungen din skal få slippe å gå på ski.
Altså, jeg mangler ord...Nesten, iallfall.

Nå har jeg lest hele tråden, ikke bare siste siden, og jeg er enig med Hønni som skriver at det kan være greit å ha gått en skitur eller to med barna sine slik at ikke grunnen til at man ikke er med er at man aldri har gått på ski før. Det er ikke vanskelig å gå på ski, virkelig ikke, det er lettere å lære det enn å sykle, vil jeg påstå. Nå høres jeg sikkert ut som Johaug eller noe, men jeg bor i en snøfattig del av landet og det kan gå vinter og vår mellom hver gang jeg går langrenn. De gangene jeg går med venner som er oppvokst på østlandet, ser jeg jo at de har en helt annen teknikk enn det jeg har (jeg kan bare gå klassisk, ikke skøyte f. eks), så jeg er virkelig ingen Skiløper. Men, jeg har tatt ungene med på ski med ujevne mellomrom (tror det er fire vintre siden vi gikk på langrenn sist) og begge kan gå på ski- til hverdagsbruk. Det er sikkert mange medelever som kommer "i mål" før dem på skidagen, men hva så? Ingen av tenåringene mine eier forresten langrennsski i skrivende stund, og siden vi går såpass sjelden på ski kjøper vi ikke inn nye sko og ski hvert år. Nå tror jeg begge kan låne faren sine ski/sko (tyngden blir feil, men det går bra for en kort tur). Hadde de ikke kunne lånt hans, ville vi prøvd å få lånt av noen andre.

Jeg er ganske glad og lettet over å se at den "trønderske langrennsbobla" jeg tydeligvis befinner meg i, også strekker seg et godt stykke utafor Byåsen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat