Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-09, 21:07   #42
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Dere som tror på Gud

Jeg selv har vokst opp i ett kristen hjem. Hva jeg har lært er att den gangen menneskene gjorde opprør så fikk man kjennskap til det gode og det onde som gud hadde. Satan gjorde opprør og gud ga da satan rådighet til og være hersker over jorden for å vise om han mente han klarte jobben bedre. Det kommer en tid i følge bibelen da gud skal overta styringen for tusen år da skal gud vise hvordan hans plan var ment for oss mennesker var og det er total fred og harmoni det er min tolkning og tro på det jeg har lest og lært ihvertfall.
Hvorfor griper ikke Gud inn er vanskelig for meg og svare, noen ganger gjør han det andre ganger ikke. Men vi mennesker skaper selv dem onde planene og handlinger som vi gjør, og det er pga att vi har egen fri vilje som Gud ikke kan styre. Han ga oss den frie viljen som han ikke kan styre over selv ennå. Nå går det utover uksyldige barn og andre og det kan være vanskelig og tenke seg hvorfor griper ikke Gud inn når han er Gud. Jeg tror att satan ofte vill att vi skal skylde på Gud for att han ikke griper inn mens han står bak det som skjer av det onde siden han er hersker over verden som Gud ga til han den gangen i følge bibelen.
Selv lever jeg ikke som en kristen i dag, men jeg tror på dette selv om jeg har tenkt dem samme tankene som du sitter med.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat