Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-15, 20:20   #40
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg synes det er rart å velge en bunad man ikke har noen tilknytning til, bare fordi man synes at den er fin. Men det betyr ikke at jeg utøver bunadspolitimyndighet overfor verken kjente eller ukjente, altså.

Generelt fniser jeg av bunadspolitiet, som etter min mening fullstendig har misforstått folkedraktutviklingen som Fløyel skriver om. Det er jo veldig rart å trekke ut slik folkedraktene var på ett bestemt tidspunkt i historien, og så insistere på at det er det som er Riktig. Tidligere tok de for eksempel gjerne det materialet og tilbehøret de hadde, helt uten å forholde seg til strenge regler, og brukte det sammen. Det er virkelig merkelig hvordan de fleste har fjernet seg helt fra dette, synes jeg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat