Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-17, 01:00   #13
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunad til stedatter

Når det er sagt, så er jeg enige med resten i at far bør snakke med mor om dette før det sagt noe til jenta. Både for å vise respekt for mors følelser og for å gi mor muligheten til å si fra hvis hun har en arvebunad bortgjemt som hun har tenkt at jenta skal få når hun blir stor nok.
Og evt. for å gi henne muligheten til å, hvis hun ønsker det, bidra med noe til bunaden hvis det ender med stemors bunad.

Jeg likte godt Charlies forslag om at det er mulig å bidra med konkrete deler av bunaden, f.eks. sølvet, eller deler av det, heller enn å "bare" betale et bidrag til hele stasen. På den måten kan kanskje mor føle at hun har bidratt med noe spesifikt til bunaden selv om den er stemor sin "familiebunad".

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat