Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-17, 13:23   #139
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Folk som ikke klarer å ta ansvar, holde avtaler, komme tidsnok etc, som lærer dette videre til neste generasjon, ved å signalisere at det ikke er så farlig. I går, i form av at min 10-åring avtaler kino med annet barn, som får bekreftet fra mor at det går bra, det blir avtalt at vi skal bestille og betale billetter, og motta penger fra deres barn på kinoen. Etter at vi har kjøpt billettene ringer barnet opp igjen, til mitt barn, og sier at h*n ikke kan likevel, fordi de skulle noe annet, som mor hadde glemt. Ikke ett ord fra barnets mor for å beklage, eller tilbud om å betale for billetten som vi hadde lagt ut for. Det ordnet seg til slutt da, da vi omsider fikk tak i en annen venn av barnet (høstferiehelg, veldig mange bortreist), som hadde lyst til å være med. Men jeg forundrer meg over slike slappe holdninger, og hvilke signaler det gir til barna.

Dette er samme barn som alltid kommer for sent til kamper og treninger, der barnets far tillater seg å bli irritert og himle med øynene når barnet får klar beskjed om å kjappe seg bort til de andre, ti minutter inn i oppvarminga, fordi far (som har kjørt barnet til trening, for sent som alltid) har stilt barnet opp for å ta bilde med mobilen. Det er det samme hvilket tidspunkt treninga eller kampen begynner på, og om det er mor eller far som har barnet (de bor ikke sammen). Barnet er alltid for sent, foreldrene ser alltid ut til å ta dette med knusende ro.

Jeg lover at hvis mine unger kommer for sent til trening, enten det er min eller deres feil, så får de rimelig klar beskjed om å skifte og komme seg inn i rekordfart. Jeg stiller dem i alle fall ikke opp for å ta bilde av dem. Og om de nå måtte avlyse en avtale der andre har lagt ut for billett, ville jeg beklaget en hel masse, og selvsagt tilbudt meg å betale for billetten uansett, hvis de ikke fant noen andre som kunne bli med.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-10-17 kl 20:13.
My er ikke aktiv