Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-11, 16:57   #55
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABB ikke strafferettslig tilregnelig, hva tenker du om det?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

...at gjerningsmannen ikke får straff i tradisjonell forstand.

Dette er kanskje tatt litt ut av sammenhengen, men jeg skal prøve og forklare mine tanker rundt dette.

Jeg tror for han ved å få en diagnose som han vil få servert skriftlig i dag, er i hans øyne, en skjebne verre enn døden.
Og straff i tradisjonell forstand? Jeg tror, dersom han hadde blitt satt på isolat, i en celle for seg selv hvor han skal sitte å skamme seg over det han har gjort, ikke gjør han til ett bedre menneske. Jeg tror muligens han da ville ha satt seg for å skrive ett nytt manifest ala "Mein Kampf". Jeg ser på hans diagnose som en straff for han. Nå skal man jobbe med hjernen hans, få han til å forstå at han er ikke som alle andre - han blir skjermet for alt som kan sette han på disse vanvittige tankene, for det er jo bevist nå at det er dette som gjør han syk. Jeg tror/håper heller ikke så syke mennesker får permisjon om 3 år. Det antallet menneskeliv han har på samvittigheten vil jeg tro rettsvesnet sørger for å holde unna samfunnet vårt i mange 10-år.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 29-11-11 kl 17:52.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat