Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-13, 13:12   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Beskriv månedene slik de er for deg

Januar: jeg er euforisk lykkelig over at et helt nytt år ligger foran meg. Det går mot vår og sommer, og dagene begynner bli lenger. Begge gutta mine har bursdag i januar, og Guttungen sin fødselsdag må feires med en haug gutter, så da har jeg vondt i magen et par uker i forveien, for jeg gruer meg (jeg er ikke glad i fødselsdager), og så er jeg tilsvarende lettet når det hele er overstått og det er et helt år til neste gang. En annen fin ting med januar - jula kastes ut av huset. Deilig, deilig!

Februar: intetsigende måned. Det beste som kan sies om februar er at den er kort.

Mars: herlige mars, nå begynner det så smått å tine bort is og snø, og jeg gleder meg veldig til våren, til tross for at jeg rundt den tiden må begynne ta allergipiller mot pollen.

April: jeg elsker april! Snøen blir borte, jeg begynner puste med magen igjen og begynner så smått å se etter hestehov i bakkene og museører på bjørka. Ofte er det påskeferie i april også, og jeg er barnslig glad i påsken - det er favoritthøytiden min.

Mai: ofte sol og godt, varmt vær, de første 16 dagene. Det snur alltid 17. mai, så da enten regner det eller snør det sidelengs. Heldigvis bruker den datoen å sammenfalle med en eller annen form for skolefri og langhelg, så vi er som regel i Danmark, eller på hytta, så da kan det være det samme med været her hjemme. I mai begynner det for alvor å blomstre og bli grønt. Nydelig!

Jeg går igrunn rundt som en euforisk klump av lykke i april/mai siden snøen blir borte og våren kommer. Våren er min aller beste årstid. Alt er friskt og grønt, det lukter godt og alt det fine ligger foran meg.

Juni: intetsigende måned, men ofte pent vær. Teller ned til sommerferie.

Juli: feriemåned. Stort sett regn og møkkavær, i hvertfall om den tilbringes i hjemlige trakter.

August: postferiebluesmåned. Som regel nydelig vær med en gang skole og jobb begynner.

September: intetsigende, bortsett fra at kveldene begynner bli kjølige, og jeg begynner grue meg til høst og vinter.

Oktober: grei så lenge det ikke kommer snø, eller ikke mer å si om den måneden.

November: møkkamåned. Mørk, tung og våt. Enten regner det, eller så dumper det ned en haug med snø som gjør livet vårt til et lite helv(piip) pga barn i rullestol. Jeg begynner irritere meg noengrenseløst over butikker som julepyntes, opplyste juletrær utenfor kjøpesentre, og full rulle på julemaset i alle kanaler.

Desember: jul. Jeg kan ikke fordra jul, men pynter av plikt siden vi har barn. Forsøker så godt jeg kan å unngå gå i overfylte butikker. Hadde mor bestemt, hadde de to siste ukene av desember blitt tilbrakt under et palmetre på et varmt sted. Eneste positive med desember er at det er så pent med alle lysene som det pyntes med ute.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat