Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-09, 21:53   #14
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En god bilstol for 9-36 kg?

Beltestol er vel ikke godkjent før barnet er 4 år?
Når det gjelder dobbeltrykk er dette noe usikkert etter det jeg sist leste om saken.

Jeg sendte mail til trygg trafikk med spørsmål om anbefallinger i forhold til et tyngre sete som sitter stødig i bilen contra et lettere sete som også sitter løsere. Her er deler av svaret jeg fikk:

Sitat:

Det er ingen generell regel når det gjelder vekt, og det kan også være ulike hvilket sete som står best/stødigst avhengig av bilen og hellingen på setet i den. Jeg ville testet begge i bilen, og valgt det som står stødig og som fører beltet riktig over skulder og hofter, trolig er stolen temmelig likeverdig, og i denne vektklassen er det bilbeltet som gjør den største jobben med å holde barnet fast.

Jeg mener du må se på hvilken stol ungen sitter godt i og der selene holder han godt på plass, han er fremdeles ung og trenger god sikkring. Min smale jente brukte fempunktsseler fremovervent lenge fordi trepunktselene stod i fare for å skli av de smale skuldrene hennes.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat